Livsfilosofi

Efter att en än gång konstaterat att den berömda "Jantelagen" är en jävla skitlag så vill jag här dela med mig av en omgjord variant av "Jäntelagen" ....Lisa Tilling står för varianten av ....tja "Livsfilosifilagen" kanske vi kan kalla den så länge.....

Jag vet att jag är något och någon.
Jag vet att jag är lika god som alla andra och alla andra lika goda som jag.
Jag vet att jag är lika klok som andra, ibland klokare.
Jag vet att jag är lika bra som andra. Jag gör mitt bästa och uppskattar också dom som är och kan bättre.
Ibland vet jag mer än andra.... Visa mer
Jag är den jag är utan att vara förmer än någon annan och jag är enastående som alla andra.
Jag duger till mycket.
Jag skrattar åt mig själv och min värld, det gör mig fri.
Jag vet och känner att många bryr sig om mig.
Jag vet att jag kan lära andra en hel del och jag lär av andra.
För att jag är….. En som behövs ☺

Bearbetning av Jäntelagen ala Tilling :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Den är sååååå bra!! Läste den på FB tidigare idag!! Nått att leva efter istället för jantelagen!

Hon är bara för underbar den där Lisa!! :)

2010-02-01 @ 22:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0