Nu är det inte roligt längre!

Jag tycker det är vackert med snö!
Och jag tycker det är mysigt med lite snöoväder....när man inte behöver gå ut vill säga:)
Och när man har allt man behöver.....

MEN...igår skottade jag så mycket snö jag bara orkade med min trasiga kropp....inatt har jag mest legat vaken och gråtit pga mina smärtor.
När jag vaknade idag upptäckte jag att vi förutom har +13 inohus, är insöade så har vi inget vatten - IGEN!
Det var bara att pulsa på sig och försöka ta sig igenom knähöga drivor till källaren för att med hårfön värma huvudkranen så jag kunde stänga av vattent innan det gick riktigt illa.....men jag hann inte ens ut
PANG! lät det i hela huset.....allihop rusade(så gott det nu gick) vi ut.....för att upptäcka att ett rör spruckit!

Bilarna är igensnöade , det liggar STORA drivor överallt ...det skulle säkert ta oss en vecka att skotta så vi kan ta oss ut :)
Nu är det inte roligt längre....inte ens lite mysigt :)

ska hämta in lite snö och smälta så jag kan tvätta mig och borsta tänderna.....man får glädjas åt det lilla i såna här stunder.
Sen ska jag trösta mig med choklad....vilken tur att sonen ville till Cloetta igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0