Nytt år!

Om det blir gott eller inte får framtiden utvisa.....
Vissa saker kan man helt enkelt inte påverka, de bara händer.
Andra blir vad man gör det till.

Jag avger inga löften längre, jag har hör och häpna blivit för klok för det haha :)
Jag bryter dom bara och blir besviken....och det är ju dumt att börja varje nytt år på det sättet.

Däremot har jag lite "tänk" i bakhuvudet....hur jag skulle vilja kunna påverka saker och ting.
En mycket klok kvinna har gett mig lite funderingar som snurrar omkring lite då och då....och jag blir glad och alldeles varm inombords när jag kommer på mig själv i vissa situationer, hur jag tänker och känner.
För just i den stunden är det hennes ord som får mig vara just som jag är....att tänka och känna just som jag gör. Fantastisk känsla :)
Och det mest fantastiska är att ALLA människor skulle kunna tänka och känna just så,om man bara vet hur man ska hantera det!!

Jag ska försöka stryka några "måsten" lite då och då bara för att jag VILL
Försöka göra sånt jag tycker är roligt och tycker om vad än andra tycker om det , bara för att jag VILL
Och som sagt, lite har jag på lager....:)
Och lite kommer säkert när det är dags för det. Var sak har sin tid.

Idag, på årets första dag fanns dock en del "måsten"
T ex ta hand om disk och oredan efter gårdagen. Men det var en trevlig kväll i goda vänners lag!
Dock väääldigt lugn för mig, min värk och feber gjorde mig lite off.....men det har jag ju igen idag :)
Ingen baksmälla, skallebang mm.....

Nu ska jag gå ut en liten promenad i halkan....behöver lite frisk luft i lungorna känner jag.
Värma lite rester från nyårsmaten.....potatisgratäng, fläskfilé, kantareller och en massa grönsaker...både kalla och varma...mums
Sen ska jag linda in mig i ett täcke och läsa lite i soffhörnet.

Imorgon planerar jag att "packa om" i min jobbväska....det ser jag fram emot!!
Jag är så laddad inför alla underbara nyheter , det ska bli så kul :)

Får se om jag får ha lånebilen ett litet tag i morron så jag kan urätta en del ärenden....snälla, snälla Krister som lånar ut sin bil nu när vi inte har någon efter sonens krasch.

Och kanske, kanske blir det lite dans....jag VILL, men jag tänker också lära mig att lyssna på min kropp lite mera. Och skriker den i protest i morron, ja tyvärr kära vänner....då får vi ses en annan gång.
Men det skulle va så roligt att få träffa alla mysiga dansvänner igen, allra helst dom som kommer långväga ifrån och som man inte ser så ofta.

På tal om det så vill jag passa på att gratulera alla fantastiskt duktiga dansare som tar med sig en massa priser hem från Worlds!!!!
Jag är tacksam och stolt över att få känna såna underbara männsikor. Det ni gör för linedance Sverige är STORT! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0