Alla dessa dagar....

....som kommer och går. Det är det som är själva livet !!!!
Jag har full sjå att komma ihåg det! Att göra varje dag till något speciellt.
Att varje dag hitta något att le och skratta åt.
Att varje dag försöka vara en god medmänniska och göra mitt bästa för att göra någon glad, ge lite tröst eller göra en god gärning.
Att varje dag göra något för att känna mig nöjd över att finnas till. Att känna att jag gjort mitt bästa
Att varje dag tala om för minst en person hur mycket jag tycker om henne/honom

Att försöka ha roligt på vägen jag vandrar....även om jag inte kan se mitt mål och det känns tungt ibland


Men jag glömmer alltför ofta att om jag nu inte ser mitt mål, så är det viktigt att känna glädje över att åtminstone kommit en liten bit....
Jag glömmer alltför ofta att trösta mig själv när dagen känns tung och sorgsen
Det händer alltför sällan att jag berömmer mig själv för något jag gjort.

MEN - även om värk och ledsamheter tynger mitt sinne så försöker jag skratta och vara glad.
Jag är lycklig över att få leva. Alla dom där dagarna som kommer och går.....dom som är själva livet.

Jag måste bara komma ihåg det.....

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja du min vän, det är det här med att komma ihåg.... Även jag glömmer lätt......

Försöker ialf så gott det går!! Bättre än inget!! :)

Ha en trevlig helg!!! Kraaaaam!

2010-03-26 @ 19:03:26
Postat av: Tudis

Vad är det som tynger dig så? Vad är de för ledsamheter du bär på?



Vill inte snoka eller verka för nyfiken..



Jag bryr mig bara! ;-)



Stor varm kram till dig hjärtat!

2010-03-26 @ 23:07:12
URL: http://tudegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0