Dagarna rullar på....

Det är pyssel med mamma, visningar, kalas, pyssle med sjuka barn....och umgås lite med vänner...
Och ska man hinna vila mellan varven så att kroppen håller ett tag till....

Jodå, dagarna rullar på och livet med dom :)

Det blir ingen flytt! Mamma är så dålig att hon inte orkar med att flyttas runt :(
Synd, det var en såååå fin lägenhet och såååå fint läge. Jag skulle kunna bo där själv :D

Så konstigt det kan bli....när jag väl tar mig tiden att sätta mig här för att sammanfatta några dagar så kommer jag inte på nåt att skriva om .Men det händer sakar som jag tänker att DET kan jag skriva om ....sen
Men eftersom mitt minne är lika kort som tiden går fort så.....

Det senaste är dock att jag har en tå som inte vill som dom andra tårna just nu.
En glasburk trillade ner rakt på min tå igår eftermiddag. Satan så ont det gjorde.
Det tog typ några sekunder så var den blå.....lite sned, platt på den nedre halvan och väldigt stor på den övre.
Dottern är övertygad om att den är bruten. hon ringde sjukvårdsupplysningen som tipsade om att tejpa ihop ett par tår, vila med foten i högläge och inta smärtstillande.....men va fasen, jag var på väg in i duschen....skulle iväg på en visning.....och det gick kanon!
Utan sko på vänsterfoten dock....och jag fick ta den bilen med automatväxel för jag kunde inte koppla.
Men det är ju små petitesser :)

Inatt vaknade vi av hundskall och att våra katter var hysteriska på altan och stod och skrek och ville in.
Då såg vi polisbilar som for omkring här?!?! Polis med hund borde betyda att dom letade efter nån.....det är lite action i lilla Mörtlösa ni!

I förrgår fick jag ett ryck att ta itu med en massa måsten som samlats på hög.....dammsuga, vika och stryka tvätthögen som vuxit sig meterhög, handla och laga mat, promenera, kontorsjobb....
Jag visste inte var jag skulle börja!!! Så jag startade med att sova middag...tänkte att då kanske det klarnar.
Och det gjorde det. Jag handlade och lagade mat....fixade kontoret och så hann jag inte mer för dan var slut hihihi

Men vad gör väl det? Det lär inte va nån som tar jobbet ifrån mig....stryktvätten finns kvar och katterna har fått en massa lekkamrater, dammråttorna
Och det kommer ju fler dagar! Och skulle det inte göra det så är jag tacksam över att ha ägnat mina sista dagar till något roligare än att städa och stryka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0