Liten släktträff....

Dagen började med sovmorron....lika mysigt som att somna till åskan och regnets smatter mot rutan.

Åt lite frukost och försökte få fart på familjen.
Åkte och hämtade stora sonen och så begav vi oss till systerdottern Linda som firade sina 20 stolta år :)
Där var så mycket släkt!! Ja inte min egentligen, men vi har ju träffats under åren på födelsedagar och konfiramatiner och studenter....så det känns nästan som liiite släkt :D
Mycket trevliga såna också.

God mat och dryck....pratade en massa med Lillstrumpa och pimplade vin, mitt på ljusa dan.

Efter en stund var det dags att bege sig till nästa syster...min stora syster som jag inte sett på säkert 10 år!

När vi kom hem därifrån var klockan så mycket och alla var så hungriga att jag fick ändra middagsplanen...det blev färdiggrillad kyckling, det går snabbt hahaha
När vi ätit färdigt så fixade jag maten som jag tänkt göra så nu finns köttbullar och köttfärslimpa färdigt tills i morron.

Plötsligt fick jag sån lust att dammsuga, men jag satte mig vid datorn en stund tills det gick över.

Familjen tyckte vi skulle ha lite filmmys...så väljer dom en sån typ av film som jag avskyr så jag hamnade vid datorn igen.
Hatar såna där blodiga, tortyrfilmer som är enbart äckliga!!!!!
Vad sjutton är det för fel med lite love, peace and understanding?! VA?!

Vill man va ifred en kväll så är det bara att dra igång typ "En officer och gentleman" eller "Pretty woman" eller nåt liknande....då flyr familjen lika säkert som man säger Amen i körka!

På tal om Amen....söndag.....skulle det kunnat vara idag eftersom det är en RÖD dag. Men det har känts som en lördag, och då betyder ju det att det är söndag i morron....men då är det ju fredag.
Sen kommer lördag och efter det söndag....då har vi ju haft tre söndagar den här veckan!!!
Jag som är så förvirrad redan innan blir helt klart lite scizo när det inträffar såna här helgdagar mitt i veckan...

Det är nästan lite tur att dom plockat bort Annandag Pingst...ett bekymmer mindre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0