1 Maj!

Ja nu är det då offentligt VÅR! Fast vetifasen om jag håller med om det just idag...attans så skönt det var att dra igen jackan ända upp i halsen under promenaden. Termometern visade +6 och snålblåsten gav mig örsprång
Fast jag tinade upp lite när jag plockade mig en bukett med GULLVIVOR :0  Tror aldrig jag hittat dom så tidigt som 1 maj

Valborgsmässoafton gick i vilans tecken. Sovmorron....en solstund på altanen ....lite handling...och därnånstans vissnade jag:) Åkte hem och la mig i sängen....blev väckt när maten var färdiglagad - av sonen!!!
Sen åkte grabbarna iväg för att fira in våren och resten av oss hamnade i soffan framför en film.

Idag sov jag till kl 10.00 Hann med ett halvt dagsverke innan familjen vaknade. Dottern och jag åkte iväg för att hälsa på en god vän vars hus brann ner för en vecka sen. Jag erbjöd henne mina tjänster och min hjälp. Blir så illa berörd av en sådan katastrof och vill göra vad jag kan för att hjälpa.

I ca två veckor har jag haft så lugnt att jag känner mig halvt ihjälvilad nu hahaha :) Skönt att det händer lite i veckan....Enhetsmöte med mina "Änglar" i morron....visning på tisdag....och så lite till

Börjar snart bli dags för lite fika med vissa.....lite annat umgänge med vissa....det går alltför lång tid mellan varven!
Tiden bara springer iväg och jag hinner inte riktigt med ibland...det tar ju sån tid att vila ;)
Men snart så är sommaren här på allvar och det blir liksom lättare att umgås. Det verkar som vi stänger in oss under vinterhalvåret, går i ide typ....eller har jag fel? Kanske bara jag som tycker så...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0